
V Begame sa pripravujeme na príchod nového najmenšieho člena rodiny levov Peugeot – novú generáciu úplne nového Peugeotu 208.
Nový Peugeot 208 prichádza na úplne novom podvozku, s množstvom novej výbavy a bohatou ponukou motorizácií.
Peugeot 208 – rozmery a technické údaje
Rázvor kolies | 2 540 mm |
Rozmery (D x Š x V) | 4 055 x 1 765 x 1 435 mm |
Veľkosť kufra | 311 l |
Prevádzková hmotnosť (benzín / diesel) | 1078 – 1272 / 1186 kg |
Objem palivovej nádrže (benzín / diesel) | 40-44 / 41 l |
Motory
Najdôležitejšou novinkou v ponuke Peugeotu 208 je možnosť voľby. Či máte záujem o úsporný naftový, rýchly benzínový alebo ekologický elektrický pohon, pri Peugeote si každý príde na svoje.
Benzínové motory zastupuje 1,2-litrový trojvalcový agregát PureTech s výkonom 75, 100 alebo 130 koní. Najslabší je atmosférická verzia s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejšia dostáva turbo a 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat. Verzia PureTech 130 môže byť kombinovaná výhradne s automatickou prevodovkou.
Naftový motor 1,5 BlueHDi s výkonom 100 koní vyniká nízkou spotrebou – len 4,2 litra / 100 km v kombinovanej prevádzke.
Ekologickou alternatívou je elektrická verzia Peugeot e-208, ktorá príde do predaja v roku 2020. Ponúkne výkon 136 koní, krútiaci moment 260 Nm. Ide o najrýchlejšiu verziu modelu 208, čomu zodpovedá aj najvyššia výbava GT. Z nuly na stovku zrýchli za 8,1 sekundy.
Elektrický dojazd na jedno nabitie je až 340 kilometrov. Na nabíjacích staniciach s výkonom 100 kW sa batéria s kapacitou 50 kilowatthodín dobije na 80 percent za 30 minút.
Peugeot 208 – ponuka motorov
PureTech 75 | PureTech 100 | PureTech 130 | BlueHDi 100 | e-208 GT | |
Motor | Trojvalec, 1199 cm3 | Trojvalec, 1199 cm3, turbo | Trojvalec, 1199 cm3, turbo | Štvorvalec, 1499 cm3, turbo | Elektromotor |
Prevodovka | 5st. manuál | 6st. manuál alebo 8st. automat | 8st. automat | 6st. manuál | – |
Výkon | 75 koní | 100k | 130 k | 102 k | 136 k |
Krútiaci moment | 118 Nm | 205 Nm | 230 Nm | 250 Nm | 260 Nm |
Zrýchlenie 0-100 | 13,2 | 9,9 / 10,8 | 8,7 | 10,2 | 8,1 |
Kombinovaná spotreba | 5,4 | 5,5 / 5,9 | 5,7 | 4,2 | – |
Interiér a i-Cockpit
V interiéri sa dizajnéri a konštruktéri zamerali na kvalitnejšie materiály, väčšiu ponuku výbavy a moderné technológie a konektivitu.
Pred vodičom tróni typický prístrojový štít i-Cockpit s možnosťou digitálnej verzie s 3D premietaním, kedy sa údaje akoby vznášajú pred displejom. V strede palubnej dosky si našla miesto až 10-palcová obrazovka rádia s navigačnou funkciou a pripojením smartfónu MirrorScreen.
Už v základnej výbave nájdete systém automatického núdzového brzdenia, Peugeot 208 si môžete nakonfigurovať s adaptívnym tempomatom Stop and Go, Full LED prednými svetlami, plne automatickým parkovacím systémom (ovláda volant, plyn aj brzdu pri pozdĺžnom aj priečnom parkovaní),
Nechýbajú ani komfortné prvky výbavy ako vyhrievané sedadlá s masážnou funkciou pre vodiča, panoramatická strecha, bezkľúčové otváranie a štartovanie, 4 USB porty či ambientné osvetlenie s výberom z 8 farieb.
Peugeot 208 prichádza na trh s uvádzacím bonusom až 1 610 eur, zárukou 4 roky / 60 000 kilometrov. Môžete ho získať aj na lízing s 0 % navýšením.
Príchod prvých predvádzacích kusov očakávame v novembri.